Τετάρτη, 21 Φεβρουαρίου 2018

Πρόταση για Θέατρο* ''Ψηλά απ' τη Γέφυρα'' του Άρθουρ Μίλλερ*







 21. 2. 2018




Πρόταση για Θέατρο*



''Ψηλά απ' τη Γέφυρα''


του Άρθουρ Μίλλερ*



Στο Εθνικό Θέατρο*






Όταν παίζει ο Γιώργος Κιμούλης


πρέπει να πας να τον δεις*


Κάνει Θέατρο,


(σε μια εποχή που το να κάνεις


παραστάσεις δεν σημαίνει


απαραίτητα πως κάνεις Θέατρο,


μην μπερδευόμαστε)


είναι Χαρισματικός και Νευρώδης,


γεμίζει την Σκηνή,


είναι Μεγάλος Ηθοποιός,


είναι Σταρ,


σε μια εποχή που δεν υπάρχουν Σταρ


στο Θέατρο


(εκτός ίσως από


την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη)


κι όταν λέω Σταρ


εννοώ το Χαρισματικό Εκείνο Ον,


που η Ενέργεια που Εκπέμπει επί Σκηνής


ή επί Οθόνης μέσα από την Τέχνη του,


μέσα από τα Κύτταρα του


μέσα από την Ύπαρξη του,


είναι τόσο Μεγάλη κι Αιθέρια,


που σε παίρνει και σε πάει


χωρίς να ξέρεις το πως, το που


και το γιατί*



*



Το έργο ''Ψηλά απ' τη Γέφυρα''


είναι ένα Αριστούργημα που γράφτηκε


από τον συγγραφέα Άρθουρ Μίλλερ


το 1955,


αλλά είναι πιο Σύγχρονο κι απ' τα Σύγχρονα,


καθώς έχει τόσα πολλά επίπεδα


για τις σχέσεις, τον άνθρωπο,


τον Έρωτα, την Προσκόλληση,


τα Πάθη, τα Σκοτεινά μας Τούνελ,


ακόμα ~ ακόμα και τις κοινωνικές


συνθήκες που είναι σχεδόν


πάντα ίδιες μέσα στα χρόνια*


Ο Άρθουρ Μίλλερ


είναι ένας Τραγικός Συγγραφέας*


Φέρει στα Έργα του πάντα κάτι


από τον Αφανισμό του Ανθρώπου


που δεν μπορεί να υπερβεί


τα Πάθη του*


Κι αυτό στα μάτια μου


τον κάνει Ισάξιο


Συνεχιστή των Τραγικών Ελλήνων Ποιητών*


Ο Άρθουρ Μίλλερ


με το ''Ψηλά απ' τη Γέφυρα'',


με τον ''Θάνατο του Εμποράκου''


και το ''Μετά την Πτώση''


ανήκει στους Κορυφαίους Συγγραφείς


της Δραματουργίας, όλων των Εποχών*



*



Η Παράσταση της Νικαίτης Κοντούρη


μου άρεσε πολύ,


την Απόλαυσα,


όλος ο Θίασος ήταν Εξαιρετικός,


οι Ηθοποιοί έδωσαν την Πεμπτουσία τους,


η Μουσική με το Σαξόφωνο


επί Σκηνής υπέροχη,


δεν καταλαβαίνεις πως έχουν περάσει


δύο ώρες,


και είσαι εκεί


βλέπεις ~ παρατηρείς


την Ανθρώπινη Φύση επί Σκηνής,


την Τραγικότητα του να μην μπορεί


ο Άνθρωπος να βγει πάνω από


το Τραύμα του,


πάνω από το Παράλογο του,


να μην μπορεί καν να δει


το Παράλογο του,


και ναι γι΄αυτό το Θέατρο


ήταν και είναι Μαγικό,


γι' αυτό το Θέατρο


ήταν και είναι Διδασκαλία,


γιατί σε κάνει να βλέπεις


και να παρατηρείς από Απόσταση


αυτό το οποίο μπορεί να σε κάνει να Πάσχεις,


και να το Αλλάξεις*





Με Αγάπη*

Αριάνα Παπακώστα*

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου